lørdag den 25. marts 2017

The Return of Touhou Rikimaru

Det japanske mangaunivers lysende tråde spinder, binder og forbinder erindringer og oplevelser på kryds og tværs af tid og rum. Det var bare en klar dag i januar måned, og vi var ude at gå. Målet var det lille lokale bibliotek, hvor vi ville aflevere nogle brugte batterier. Ved en opslagstavle stod der en lille reol med kasserede bøger, som jeg mener var til salg, og ovenpå en lille stander med nedenstående løbeseddel. Det er en reklame for et mangahøjtlæsningsarrangement. Jeg genkendte straks den langskæggede stærkt bebrillede vildbasse på billedet. Navnet er Touhou Rikimaru, som er professionel mangaperformer og tro mig, han er for vild. Jeg var straks tilbage ved min første oplevelse med The man, en sommerdag i parken, for nogle år siden. Det kan du læse om andetsteds på bloggen. Jeres mangablogger kunne desværre ikke deltage i arrangementet, men sikke da en start på året i Mangaplanetens univers!

P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar