søndag den 30. november 2014

Alle tiders manga fanzine!

" Verden taber varmen.
Solen, vi har dyrket,
kaster sin sidste
lue bort i mørket.-"


Ordene er Thøger Larsens og det er en rammende beskrivelse for årstiden. Det er ved at blive vinter og mørket er over os. Det er ikke så dårligt. Man kan tænde lys og dyrke indelivet i godt selskab med en god japansk tegneserie, for det er jo det, vi gør her på planeten.

Jeg overvejer fremtiden for bloggen eller rettere, jeg overvejer fremtiden for min formidling af livet på Mangaplaneten. Bloggen bliver læst, og det er godt, men hvad bliver der skrevet? Som nævnt andetsteds, så er formatet ikke til de lange indlæg. Sådan har det også været indtil nu, og det er godt nok. Personligt vil jeg gerne sætte tempoet ned og arbejde grundigere med formidlingen, og derfor planlægger jeg, engang fra næste år, at starte et fanzine af samme navn og indhold som bloggen, bare med den forskel, at der indholdsmæssigt vil blive gået lidt mere i dybden med stoffet.

Fanzines er i min bog udgivelser, der skrives og trykkes på papir og udkommer når de udkommer, det vil sige, at de ikke kan downloades eller på anden vis tilegnes elektronisk. Det hjælper med andre ord ikke at fiske i den elektroniske brusende nyhedsstrøm. Det betyder også, at potentielle læsere kan være ekstremt svære at finde, men der er så en anden problemstilling.

Som en begyndelse vil jeg udgive et enkelt nummer af fanzinet næste år, og så må vi se i hvilken retning det går derfra.

Dette vil også betyde, at der bliver længere mellem posterne på bloggen, men jeg håber, at I hænger på uanset og følger transmissionen fra Mangaplaneten.

God søndag!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar